StoryEditorCiągniki

Wspomaganie dla Ursusa C-360. Jak założyć i ile to kosztuje?

14.11.2019., 18:11h
Ursus C-360 choć od lat nie jest już produkowany, to często jest podstawowym lub pomocniczym ciągnikiem w wielu gospodarstwach rolnych. Rolnicy, żeby ułatwić sobie codzienną pracę często montują w nim wspomaganie kierownicy. Podpowiadamy jak przeprowadzić taki remont i ile to kosztuje.

Wspomaganie do Ursusa z siłownikiem hydraulicznym jest najbardziej trwałe

Wspomaganie z siłownikiem hydraulicznym z tłoczyskiem wysuwanym na dwie strony umiejscowionym między kołami to układy w których działają najmniejsze siły na podzespoły przedniej osi co czyni go układem najbardziej niezwodnym i trwałym – przekonuje Maksymilian Barszcz z hurtowni rolniczej Agro–Bis, która specjalizuje się m.in. w sprzedaży częściach do ciągników i ich modernizacji. 

W przypadku Ursusa C-360 mamy do wyboru wspomaganie z napędem z rozrządu lub z napędem z wała. W obu wersjach siłownik jest między kołami. 

 

Wspomaganie do Ursusa C-360 z napędem z rozrządu – co zawiera zestaw?

Zestaw wspomaganie z napędem z rozrządu oraz siłownikiem między kołami zawiera

  • wspornik orbitrola, 
  • kolumnę kierowniczą, 
  • orbitrol, 
  • siłownik hydrauliczny z przegubami, 
  • pokrywę rozrządu, 
  • pompę hydrauliczną, 
  • wałek pompy i koła zębate, 
  • wspornik siłownika, 
  • zbiornik płynu hydraulicznego z obejmą, 
  • węże hydrauliczne wzmocnione 2SN, 
  • śruby, normalia i uszczelki. 

 

Montaż wspomagania z napędem z rozrządu do „sześćdziesiątki” wygląda następująco. 

Zaczynamy od zdjęcia maski oraz przednich wsporników obciążenia ciągnika. Należy też zdemontować filtr powietrza, chłodnicę i przednią oś. Następnie należy zamontować koło pasowe i na nowo podłączyć chłodnicę i przednią oś. 

Tuż pod chłodnicą do przedniej osi zakładamy obejmy mocujące wspornik siłownika i montujemy sam wspornik oraz no nowo dokręcamy filtr powietrza. 

Następnie zdejmujemy przeguby drążków kierowniczych i w ich miejsce montujemy siłownik hydrauliczny z przegubami. Później przykręcamy siłownik do wspornika.
Kolejny etap to demontaż drążka podłużnego od kierownicy oraz deski rozdzielczej. Konieczne jest też odczepienie zbiornika na paliwo, aby dostać się do kolumny kierowniczej i ją zdemontować. 

Poznaj tygodnik

Później należy skręcić orbitrol ze wspornikiem orbitrola oraz z kolumną kierowniczą i zamontować w miejsce starej kolumny. Tuż za chłodnicą zakładamy też sam zbiornik na olej, a pod filtrem powietrza zakładamy pompę oleju. 

Następnie trzeba zamontować przewody hydrauliczne do orbitrola, które połączą go z siłownikiem, zbiorniczkiem na olej oraz pompą oleju. Z powrotem zakładamy zbiornik paliwa, tablicę zegarów przy kierownicy i wspornik obciążenia ciągnika. 

Kiedy te czynności już zostaną wykonane należy zalać zbiorniczek olejem i uruchomić silnik, żeby rozprowadzić olej po całym systemie.
Jeśli cały układ został dobrze skręcony i nie ma żadnych wycieków, to można uzupełnić zbiorniczek oleju do pełna i następnie zamontować maskę. 

 

Ile kosztuje pełen zestaw wspomagania do Ursusa C-360? 

Koszt całego zestawu do wspomagania z napędem z rozrządu to 2603,53 złote – informuje przedstawiciel hurtowni Agro–Bis. 

W zestawie wspomagania z napędem z wału części są podobne. Jednak zamiast pokrywy rozrządu oraz wałka pompy i koła zębatego znajdziemy tu koło pasowe wału, ograniczniki zwrotnicy oraz wspornik pompy hydraulicznej. 

Cena zestawu wspomagania z napędem z wału to ok. 2340 zł. 

Nie jest to zbyt skomplikowana i kosztowna modernizacja a znacznie może ułatwić codzienną pracę. Warto pomyśleć o tym w okresie jesienno-zimowym, kiedy jest nieco więcej czasu na przeprowadzenie takie remontu. 


Poniżej film z instrukcją montażu wspomagania do Ursusa C-360 autorstwa hurtowni rolniczej Agro-Bis:  


Paweł Mikos
Fot. Hurtownia Rolnicza Agro Bis

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
26. kwiecień 2024 12:04