Polska wołowina w centrum uwagi
Czerwcowa wizyta Europejskiego Komisarza ds. Rolnictwa i Żywności w Japonii pokazała, jak duży potencjał mają polscy producenci wołowiny. W delegacji znalazł się m.in. Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego, który od lat promuje zrównoważoną produkcję mięsa.
Jakość, certyfikacja i neutralność klimatyczna
Japońscy partnerzy oczekują nie tylko doskonałej jakości, ale też gwarancji, że mięso powstaje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Polska wołowina z systemu QMP spełnia te wymagania. Potrafi łączyć jakość kulinarną z certyfikacją i działaniami na rzecz klimatu.
1/5 unijnej wołowiny z Polski
Dane mówią same za siebie. Niemal 20% unijnego eksportu wołowiny do Japonii to produkt z Polski. W 2024 roku polscy hodowcy sprzedali tam prawie 2700 ton mrożonego mięsa. To dowód, że strategia „Polska Wołowina 2030” działa.
Nowe kontakty, nowe możliwości
Spotkania B2B z importerami podczas misji otworzyły rolnikom i przetwórcom kolejne drzwi. Nawiązane relacje mogą przełożyć się na większy eksport i stabilniejsze ceny dla polskich gospodarstw.
Inspiracja z Irlandii
Jednym z mocnych akcentów misji była prezentacja projektu „Farm Zero C”, pokazującego, że produkcja wołowiny może być niskoemisyjna bez ograniczania skali hodowli. To przykład, jak można godzić opłacalność rolnictwa z ochroną klimatu.
Polska wołowina coraz silniejsza w Azji
UE planuje kolejne kampanie promocyjne w Japonii i Korei Południowej, a japońscy importerzy już szykują wizyty w Polsce. To szansa, by marka „Polska Wołowina” stała się rozpoznawalna nie tylko z jakości, ale i z nowoczesnego podejścia do hodowli.
oprac. Agnieszka Sawicka na podst. inf. od Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego
