
Trzaskowski za wspieraniem polskich liderów gospodarczych
O tym, że Mlekovita jest jedną z najlepiej prosperujących mleczarni w Polsce, jak i na świecie, nie trzeba przekonywać nikogo, ponieważ liczby mówią same za siebie. Rok 2024 był wyjątkowo obfity w sukcesy dla tej spółdzielni, o czym pisał redaktor naczelny „Tygodnika Poradnika Rolniczego” Paweł Kuroczycki w artykule pt. Mlekovita przerabia 9 mln l mleka dziennie. "Nasza rakieta może polecieć wyżej".
W połowie stycznia mury zakładów podlaskiej mleczarni znajdujące się w Wysokiem Mazowieckiem odwiedził Rafał Trzaskowski, który poprzez wizytę w spółdzielni chciał podkreślić jeden z głównych punktów swojej kampanii, a mianowicie troskę o patriotyzm gospodarczy. Polityk rozumie przez to m.in. wspieranie polskich liderów gospodarczych i ich produktów na świecie.
– Rolą prezydenta jest także wspieranie polskich liderów gospodarczych i ich produktów na świecie. Także na tym polega patriotyzm gospodarczy. Mamy z czego być dumni! – napisał Trzaskowski w poście na portalu threads.net.
Trzaskowski: „Mercosur nie powinien wejść w życie”
Podczas objazdu woj. podlaskiego Rafał Trzaskowski odwiedził Łomżę, Zambrów, Wysokie Mazowieckie, Narew i Bielsk Podlaski. To właśnie podczas konferencji prasowej w Łomży, po zakupach, które polityk zrobił w łomżyńskim sklepie Chorten, mówił o tym, dlaczego należy promować polskie rolnictwo, by jego interesy były bezpieczne.
– Rozmawiałem dziś z jednym z rolników. Moim zdaniem, umowa dotycząca Mercosuru nie powinna wejść w życie, dlatego że ona nie zgadza się z filozofią, o której mówimy. Jeżeli chcemy promować nasze rolnictwo, to powinniśmy dbać o to, żeby jego interesy były zabezpieczone. To, co dotyczy naszych rolników, powinno być stawiane na pierwszym miejscu. Nie może być hipokryzji, że z jednej strony wymagamy stosowania bardzo wysokich standardów przez naszych rolników, a nie zabezpieczamy ich interesów, otwierając bramy Unii Europejskiej na żywność z całego świata – mówił podczas konferencji prasowej w Łomży Rafał Trzaskowski.
W swojej kampanii wyborczej Rafał Trzaskowski podkreśla również, że „razem możemy budować przyszłość, w której polskie firmy staną się symbolem jakości i innowacji na całym świecie”.
Dalsza część artykułu pod materiałem WIDEO:
Mlekovita w liczbach
O ogromie produkcji i zdobywanej od 95 lat rozpoznawalności Mlekovity nie trzeba dużo mówić, wystarczy przedstawić jej osiągnięcia w liczbach, które są następujące:
- sklepy mleczarni znajdują się w 167 państwach,
- w 26 zakładach działa 200 linii produkcyjnych,
- na rynku znajduje się 1 800 różnych, wysokiej jakości produktów,
- aż 15 tys. rolników dostarcza mleko do zakładów Mlekovity,
- spółdzielnia zatrudnia 5 tys. pracowników,
- w zakładach Mlekovity jest przerabianych 9 mln l mleka na dobę.
Warto dodać, że Mlekovita jest firmą, która zdobyła wiele prestiżowych nagród. Podczas XV edycji Nagrody Gospodarczej Prezydent RP wyróżnił Mlekovitę w kategorii „Odpowiedzialny biznes”. Do mleczarni należy również prestiżowa nagroda przyznawana przez Business Centre Club, czyli Lider Polskiego Biznesu – Złota Statuetka z sześcioma Diamentami. Ponadto, podczas targów POLAGRA 2022 Mlekovita została laureatką 30 nagród. Co ciekawe, w minionych latach Mlekovita znalazła się również w zestawieniu TOP 200 najcenniejszych marek mleczarskich magazynu „Forbes”, a także Najcenniejszej Polskiej Marki Gazety Finansowej, a to tylko nieliczne z wielu nagród przyznanych tej spółdzielni mleczarskiej.
Przeczytaj również:
Oprac. Justyna Czupryniak-Paluszkiewicz
Źródło: mlekovita.com.pl, wysokomazowiecki24.pl, threads.net.pl/@trzaskowskirafal, TPR, facebook.com/rafal.trzaskowski