StoryEditorWiadomości rolnicze

Wieprzowina musi znaleźć miejsce na talerzu

16.12.2015., 13:12h
Jak przekonać konsumentów, że schabowy jest zdrowy? Po raporcie Światowej Organizacji Zdrowia, w którym pojawiają się doniesienia o szkodliwości mięsa czerwonego, Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego musi wykonać wiele pracy, aby pokazać, że wieprzowina jest zdrowa i dietetyczna.

Organizacje z branży trzody chlewnej od kilku lat zgłaszają projekty działań promujących walory mięsa wieprzowego. Natomiast rolnicy, sprzedając świnie do zakładów mięsnych, składają się na Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego (każdy zakład jest zobowiązany do przekazania 0,1% wartości netto zakupionych świń). Hodowcy chcieliby, aby ich pieniądze zostały jak najlepiej wykorzystane do promocji wytwarzanego przez nich towaru i zachęcenia konsumentów do jego kupowania. Co roku Komisja Zarządzająca Funduszu decyduje, na jakie cele przeznaczone będą środki zgromadzone na jego koncie.

Cały artykuł przeczytacie Państwo w numerze 51–52/2015 "Tygodnika Poradnika Rolniczego".

Jeżeli jeszcze nie masz prenumeraty "Tygodnika Poradnika Rolniczego", możesz ją zamówić korzystając z zakładki Prenumerata, zadzwonić pod numer (61) 886 06 30 lub skorzystać z e-wydania.

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
10. grudzień 2024 00:08