Wracamy do tematu znikających danych z e-wniosków o płatności składanych przez rolników drogą elektroniczną w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Przypomnijmy, w artykule „e-Wniosek zawodzi, a rolnicy tracą” opisaliśmy kilka takich przypadków. Szczegółowo przedstawiliśmy problemy Zbigniewa Rutyny, rolnika z Wydrzy (woj. podkarpackie). Stracił 4,2 tys. zł, ponieważ Agencja upiera się, że działka zniknęła z jego wniosku z jego winy, a nie z powodu wadliwie działającego systemu informatycznego. Po ponad 2 tygodniach oczekiwania otrzymaliśmy z ARiMR odpowiedzi na część z naszych pytań dotyczących znikających działek.
Urzędnik Biura Prasowego ARiMR (niepodpisujący się z imienia i nazwiska) w odpowiedzi cytuje przepisy, nie odnosząc się do przyczyn, dla których spornej działki w zgłoszeniu Zbigniewa Rutyny ostatecznie nie było. Oto odpowiedź na pytanie, dlaczego Agencja nie bierze w tej sprawie pod uwagę zgodnej deklaracji rolnika i oświadczenia doradcy z WODR: „Przyczyną wydania decyzji o ustaleniu panu Zbigniewowi Rutynie kwoty nienależnie pobranych płatności rolnośrodowiskowych był brak deklaracji działki nr 203 we wnios...