Dzwonek Pierwszy miesiąc prenumeraty za 50% ceny Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Jak wymienić nietrafiony prezent?

Natalia Marciniak-Musiał
Kategoria: Wiadomości
Jak wymienić nietrafiony prezent?
Wiadomości
Data publikacji 28.12.2021r.

Święta już za nami, podczas których zostaliśmy obdarowani. Myślami teraz jesteśmy przy hucznym świętowaniu Sylwestra. Zdarza się, ze część podarunków jest nietrafiona, a świetny bal sylwestrowy okazał się niewypałem. Jak sobie z tym poradzić pomoże nam UOKiK.

Kiedy możesz domagać się zwrotu części pieniędzy ?

O zwrot pieniędzy można wystąpić kiedy wada istotnie wpływa na produkt/usługę, np. fryzjerka zniszczyła włosy albo zabieg kosmetyczny spowodował chorobę skóry, jeśli poprawki kosmetyczne musiały odbyć się w innym gabinecie, itd. Jednak, aby udowodnić szkodę i wystąpić o odszkodowanie z tego tytułu trzeba posiadać rachunki.

r e k l a m a

Jeśli taka sylwestrowa zabawa była zupełnie nieudana, np. organizator nie zapewnił obiecanych atrakcji,  zaoferowano  mniej ciepłych dań, a zamiast muzyki na żywo grano muzykę z płyt, każdy ma wtedy prawo ubiegać się o zwrot części pieniędzy w ramach reklamacji.

Co zrobić, kiedy plany z jakiegoś powodu ulegają zmianie?

r e k l a m a

Niestety, rezygnacja z powodu zmiany planów, nie pójścia na wydarzenie, może być niezwykle kosztowna. W takim wypadku należy liczyć się z tym, że stracimy część lub całość wpłaconych pieniędzy.

Potrącenie musi być adekwatne do poniesionych przez organizatora wydatków. Chyba, że umowa jaką zawarliśmy zawiera możliwość i czas odstąpienia, wtedy obowiązują warunki w niej zapisane. CO innego, jeśli konieczność zmian albo rezygnacji zaszła ze strony organizatora – konsument nie ponosi kosztów takiego rozwiązania.

Pamiętaj, że na zwrot w sklepie internetowym masz 14 dni

W swetrze brakuje guzików? Zabawka jest uszkodzona, książka podarta? Nic nie stoi na przeszkodzie złożenia reklamacji. Potrzebujemy tutaj jednak paragonu albo innego dowodu zakupu, więc poprośmy naszego Mikołaja o jego dostarczenie.

Ten produkt może Ciebie zainteresować

Czapka z daszkiem - Tygodnik Poradnik Rolniczy

Czapka z daszkiem - Tygodnik Poradnik Rolniczy

Płacisz tylko

27,00 zł

Cena regularna 35,00 zł

SPRAWDŹ

Na reklamację masz dwa lata od daty zakupu, można żądać naprawy, wymiany towaru lub obniżenia ceny. Sprzedawca na rozpatrzenie reklamacji ma 14 dni. Jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał.

Z kolei kiedy wada produktu jest istotna, np. na butach występują przebarwienia, możesz żądać nawet zwrotu pieniędzy.

Na zwrot w sklepie internetowym masz 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Jeśli jednak Mikołaj kupował stacjonarnie, możliwość takiego zwrotu zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy i to sprzedawca określa warunki zwrotu - może żądać dołączenia oryginalnego opakowania, metek, a w zamian zaproponować zwrot gotówki, bon podarunkowy lub wymianę na coś innego.

Podczas wymiany lub zwrotu towarów kluczową sprawą jest okazanie dowodu zakupu, np. paragonu, potwierdzenia dokonania transakcji kartą, imiennej faktury czy wydruku z rachunku bankowego. Tego typu dokumenty są potwierdzeniem, że przedmiot rzeczywiście został nabyty w danym miejscu.

Rozwiązaniem, które z pewnością ułatwi ewentualną wymianę towaru, będzie skonsultowanie tej sprawy ze sprzedawcą już na etapie zakupu. Jeżeli właściciel sklepu potwierdzi taką możliwość, warto poprosić go o zapisanie tej informacji na odwrocie paragonu i potwierdzenie jej pieczątką. 

Zwrot nietrafionego prezentu zakupionego stacjonarnie

Możliwość oddania towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym nie podlega żadnym regulacjom prawnym.

Musimy się liczyć z tym, że jego przyjęcie to jedynie dobra wola sprzedawcy i ustalenie wynikające z polityki zwrotów tej placówki. Jest to jednak zdecydowanie łatwiejsze niż dawniej – konkurencja spowodowała, że sklepy stacjonarne umożliwiają dokonywanie zwrotów nawet w ciągu do 30 dni od daty zakupu.

Najczęściej oferuje się zwrot środków, ale w formie karty podarunkowej przeznaczoną do realizacji wyłącznie na terenie danego sklepu. W przeciwnym przypadku warto zapytać, czy można wymienić produkt na inny.

Zdarza się, że w sklepach stacjonarnych nie da się zwrócić przedmiotów zakupionych w cenie promocyjnej lub produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie. To samo dotyczy personalizowanej biżuterii z grawerem, ubrań szytych na wymiar, książek z dedykacją, itd.

Oprac. Natalia Marciniak-Musiał

Zdjęcie: Pixabay

Widziałeś już nasze video ""Rolnicy odsuną PiS od władzy". Protest AgroUnii w Środzie Wlkp."?

r e k l a m a

r e k l a m a

r e k l a m a