New Holland T7.270 Mamine Power CNGNew Holland
StoryEditorNew Holland

Ciągniki New Holland z napędem elektrycznym i na biometan. Jaką mają moc?

02.11.2023., 17:00h
Firma New Holland podczas Targów Agritechnica zaprezentuje nowe modele ciągników T7.270 Mamine Power LNG napędzanego biometanem oraz New Holland T4 Electric Power z napędem elektrycznym. Co jeszcze je wyróżnia?

New Holland wykorzystał większy zasięg biometanu

Nowy T7.270 Mamine Power LNG to ciągnik, dzięki któremu zasięg wykorzystania biometanu został zwiększony dwukrotnie. Było to możliwe, ponieważ gaz ziemny LNG ma czterokrotnie większą pojemność magazynowania paliwa niż sprężony gaz CNG.

System kontroli paliwa w nowym T7 Mamine Power

Nowy ciągnik od New Holland został wyposażony w system aktywnej kontroli temperatury paliwa, który opiera się zbiorniku kriogenicznym ze stali nierdzewnej w kształcie zbiornika na olej napędowy. Takie rozwiązanie zapewnia maksymalną pojemność skroplonego metanu na pokładzie traktora. System aktywnej kontroli temperatury, dzięki samonośnej komorze próżniowej izolującej znajdujące się w środku paliwo, zmniejsza grubość ścianek zbiornika. Zadaniem aktywnej kontroli temperatury zbiornika jest zapewnienie płynnej pracy silnika.

Dla nowego modelu ciągnika New Holland T7.270 Mamine Power LNG charakterystyczny jest duży zbiornik na paliwo o pojemności 1265 litrów, który w porównaniu do modelu T6.180 jest o 810 l większy.

Koncepcja Bennamanna i współpraca z New Holland Agriculture

System kontroli paliwa wprowadzony przez firmę New Holladn doskonale wpisuje się w koncepcję Bennamanna. To brytyjski start-up, który nawiązał współpracę z New Holland Agriculture. Głównym założeniem Bennamanna jest praca nad innowacjami w zakresie wydobycia, przetwarzania i przechowywania lotnego metanu w celu umożliwienia klientom czerpania korzyści z gospodarki o obiegu zamkniętym.

Firma New Holland wychodzi z założenia, że dzięki wdrożeniu koncepcji Bennamanna będzie możliwe zmniejszenie śladu CO2 w przeciętnych gospodarstwach mlecznych.

T7.270 Mamine Power LNG na biometan

Koncepcja Bennamanna zakłada, że obornik i gnojowica są transportowane do zadaszonego dołu lub zbiornika na gnojowicę, w którym wyemitowany, lotny metan jest wychwytywany, a następnie oczyszczany i przekształcany w skroplony metan w oczyszczalni. W hodowlach, w których byłby wydobywany lotny metan z obornika, oczyszczano by go i przekształcano w metan ciekły, którym jest napędzany T7.270 Mamine Power LNG.

image

New Holland T7.270 Mamine Power CNG

FOTO: New Holland

Monetyzacja i innowacyjne wykorzystanie odchodów zwierzęcych

Dzięki monetyzacji i innowacyjnemu wykorzystaniu odchodów zwierzęcych koncepcja Bennamanna może okazać się dochodowym biznesem ze względu na to, że otwiera ona nowe możliwości i źródła przychodów, takie jak:

  • produkcja paliw po stabilnych kosztach,
  • sprzedaż nadwyżek biometanu na otwartym rynku,
  • produkcja 100% naturalnych nawozów,
  • przetwarzanie nadwyżek metanu w energię elektryczną do użytku lokalnego lub na eksport, która może zostać wykorzystana do zasilania pojazdów elektrycznych np. ciągnika New Holland T4 Electric Power lub minikoparki New Holland E15X Electric Power.

New Holland T4 Electric na Targach Agritechnica 2023

Ciągnik New Holland T4 Electric również zostanie zaprezentowany podczas Targów Agritechnica 2023, choć nie będzie to jego debiut. W roku 2022 publiczność mogła podziwiać ciągnik z napędem elektrycznym podczas Dnia Technologii CNH Industrial w USA.

Jak zaznacza producent, New Holland T4 Electric może być wykorzystywany do prac niewymagających dużego zapotrzebowania na moc. Będzie idealny do pracy w gospodarstwie, gdzie utrzymywane są zwierzęta, ale również do pracy w sadzie, wykonywania czynności komunalnych czy specjalnych. Jego maksymalna moc wynosi 120 KM, moment obrotowy jest równy 440 Nm, a maksymalna prędkość, którą osiąga to 40 km/h.

image

New Holland T4 Electric Power

FOTO: TPR/PrzemysławStaniszewski/zrzutekranu

Ciągniki na biometan i prąd od New Holland

Jak podaje niemiecki portal TopAgrar.com, firma New Holland dostrzega potencjał dla napędów elektrycznych w ciągnikach o niskim zakresie mocy, podczas gdy biometan w postaci CNG lub LNG jest dostępny dla średnich i dużych mocy.

– Wierzymy, że inwestycje w metan, a w szczególności w biometan, są niezbędne, aby oferować klientom najlepszą alternatywną technologię napędu przyszłości – mówi Carlo Lambro, prezes marki New Holland Agriculture.

Pierwsze jednostki T7.270 Mamine Power CNG będą testowane od lata 2023 r., a rozpoczęcie produkcji seryjnej zaplanowano na drugą połowę 2024 r.

image
Materiał promocyjny New Holland

Ciągniki New Holland T5 w nowej odsłonie: T5S i T5 Utility Powershuttle

Oprac. Justyna Czupryniak

Źródło: TopAgrar.com

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
26. kwiecień 2024 10:05