StoryEditorRynek mleka

Niska marża największym problemem polskich przedsiębiorstw mleczarskich

21.08.2020., 18:08h
Nie od dziś wiadomo, że cena jest zazwyczaj jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kierują się konsumenci przy wyborze konkretnego produktu. Z tego też powodu powinna być ona umieszczona w widocznym miejscu i być czytelna dla kupującego (konkretny produkt = konkretna cena). Niedopuszczalne jest więc wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towaru. Pomijając fakt, czy jest to działanie celowe czy też nieświadome, wynikające z zaniedbań właścicieli sklepów lub ich pracowników.

115 mln złotych kary dla Biedronki za wprowadzanie konsumentów w błąd

Dosyć boleśnie, a właściwie kosztownie, przekonali się o tym niejednokrotnie klienci sieci sklepów Biedronka. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynęło bowiem wiele skarg od niezadowolonych klientów sieci, a przeprowadzone postępowanie wykazało, że przez długi czas płacili oni często więcej niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. „(Konsumenci) Nie zawsze mieli nawet tego świadomość” – stwierdził w swojej wypowiedzi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Efektem tego było nałożenie przez Urząd kary w wysokości 115 mln złotych na właściciela sieci handlowej Biedronka (czyli spółkę Jeronimo Martins). Głównym powodem nałożenia kary było niezachowanie należytej staranności przy oznaczaniu cen, a konkretniej mówiąc: ceny przy kasie były niejednokrotnie wyższe niż te, które kupujący widział na półce. Przedstawiciele UOKiK argumentując swoją decyzję stwierdzili, że ta długotrwała praktyka spowodowała realne straty w portfelach kupujących, a co za tym idzie – bezpodstawne wzbogacenie się właściciela (sieci) ich kosztem.

Decy...
Pozostało 85% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
02. marzec 2024 07:10