Minister Telus tłumaczy wpadkę z aplikacją suszową. ”Rzuciło się bardzo dużo rolników”MRiRW
StoryEditorProblemy z aplikacją suszową

Minister Telus tłumaczy wpadkę z aplikacją suszową. "Rzuciło się bardzo dużo rolników"

26.07.2023., 19:09h
Aplikacja suszowa wciąż nie działa poprawnie. Jak tę wpadkę tłumaczy minister rolnictwa Robert Telus? Kiedy aplikacja pozwoli na zalogowanie się i pobranie danych z ARiMR?

Aplikacja suszowa nadal nie działa poprawnie. "Czwarty dzień próbuję się zalogować i nic"

Rolnicy są mocno sfrustrowani. Aplikacja suszowa, choć uruchomiona w ubiegłym tygodniu, nadal nie działa poprawnie. Na początku tygodnia informowaliśmy, że system nie może połączyć się z danymi ARiMR, w związku z czym nie może zaimportować informacji o zwierzętach z eWniosekPlus. Teraz pojawiły się dodatkowe komplikacje, bo część rolników… nie może się zalogować.

- Czwarty dzień próbuję się zalogować i nic - pisze na jednej z tematycznych grup na Facebooku internautka Marta.

- Chyba wszyscy tak mamy... powtórka z zeszłego roku - wyjaśnia rolniczka Grażyna.

- Próbuję co chwila i nic… - żali się rolnik Jacek.

- Jeszcze ktoś się łudzi? To ma nie działać. I macie jako producenci nic nie dostać. W TV powiedzą, że znów rolnikom dają i napięcia w społeczeństwie jeszcze będą się nasilać – ocenia internauta Tomasz.

- Nie idzie w ogóle pobrać danych – denerwuje się pani Małgorzata.

Minister Telus tłumaczy, czemu aplikacja suszowa nie działa poprawnie

I co na to minister rolnictwa Robert Telus? Jeszcze wczoraj i przedwczoraj ogłaszał na swoich licznych kontach na Facebooku i Twitterze, że aplikacja suszowa działa. Dziś jednak przyznał w radiowej Jedynce, że są problemy.

- Aplikacja ruszyła w zeszłym tygodniu, ale wiem, że są problemy z jej działaniem. W tej chwili bardzo duża ilość rolników rzuciła się na to, żeby składać wnioski, więc system nie wytrzymuje – wyjaśniał minister.

Problemy z aplikacją tłumaczył też tym, że „informatyka ma swoją pojemność”.  

"Już to zgłaszałem do ministerstwa cyfryzacji"

Telus zaznaczył, że interweniował już w tej sprawie w ministerstwie cyfryzacji, ale nie powiedział kiedy dokładnie aplikacja zostanie udrożniona. 

- Chcę rolników troszkę uspokoić. My mamy te sygnały że są problemy. Ja już to zgłaszałem do ministerstwa cyfryzacji. W tej chwili pracujemy nad tym. Myślę, że to się rozluźni troszeczkę i ta aplikacja będzie poprawnie pracowała – poinformował Telus.

Trzymamy więc ministra za słowo.

Kamila Szałaj

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
25. kwiecień 2024 21:46