StoryEditorwiadomości z branży

Grupa Azoty stawia na jednolity i kolorowy branding

29.09.2020., 11:09h
Grupa Azoty wdraża nowy system komunikacji dla segmentu Agro. Celem rebrandingu prezentowanego przez zarząd na wrześniowej konferencji prasowej w Warszawie jest stworzenie spójnej wizerunkowo, nowoczesnej i rozpoznawalnej marki produktów, nawiązującej do wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu.
Prowadzone działania to kolejny etap w procesie integracji biznesowej spółek z Grupy Azoty. Rebranding produktów z segmentu Agro to kontynuacja działań rozpoczętych w 2018 roku, kiedy to cztery spółki Grupy Azoty – z Tarnowa, Polic, Puław i Kędzierzyna, podpisały umowę o współdziałaniu zacieśniającą współpracę w obrębie zarządzania obszarem handlu.

Europejski Zielony Ład

Europejski Zielony Ład odegrał istotną rolę w kształtowaniu systemu komunikacji segmentu. Za pomocą rebrandingu Grupa Azoty podkreśla jak ważne jest to, aby w odpowiedni sposób wykorzystywać dostępne zasoby naturalne. To świadome działania producenta, który dostrzega i kładzie nacisk na równowagę pomiędzy przyrodą, systemami żywnościowymi, a różnorodnością biologiczną.

– Jak pokazują doświadczenia z ostatnich kilku lat, decyzja o połączeniu potencjałów i konsolidacji to najlepsza z dróg, jaką mogliśmy obrać. Współpraca w ramach Grupy daje wielowymiarowe efekty nie tylko całej Grupie, poszczególnym spółkom, ale również krajowej gospodarce. Zgodnie z pierwotnymi założeniami z 2018 roku, w ramach segmentu Agro realizujemy jednolitą strategię i politykę handlową, której towarzyszą działania pod wspólną marką. Chcemy kontynuować ten kierunek, stąd też wchodzimy w kolejny, tym razem stricte sprzedażowo-marketingowy etap tej integracji. Nie mam wątpliwości, że podobnie jak było dotychczas, pozwoli nam to zwiększyć efektywność zarówno na krajowym, jak i europejskim rynku nawozowym – mówi dr Wojciech Wardacki, prezes zarządu Grupy Azoty S.A.

Produkty Grupy Azoty mają zastosowanie w różnorodnych uprawach

Nowy system komunikacji oparty jest na czterech najważniejszych elementach gwarantujących zrównoważony rozwój w rolnictwie. Są nimi: gleba, woda, plonowanie, a także właściwa uprawa pól, w oparciu o produkty Grupy Azoty, które mają praktyczne zastosowanie w różnych warunkach i dla różnorodnych upraw.

– Grupa Azoty jako odpowiedzialny podmiot w branży chemicznej dostrzega obecne zagrożenia związane z degradacją środowiska naturalnego. Mam na myśli chociażby ciągle pogłębiające się zmiany klimatyczne, czy też skutki zdarzeń, którym musi stawiać czoło europejskie rolnictwo, tj. powodzie, susze czy też burze powodujące okresowy nadmiar lub niedobór wody. Jako lider na rynku nawozowym wychodzimy naprzeciw obecnym zagrożeniom, wprowadzając na rynek innowacyjne produkty, profesjonalne doradztwo, a także nowoczesne cyfrowe technologie, wpisujące się w założenia Rolnictwa 4.0. Klamrą, która spina i podkreśla wszystkie te działania jest właśnie zmiana naszego systemu komunikacji – mówi Piotr Zarosiński, dyrektor Departamentu Korporacyjnego Handlu Segmentu Agro, Grupa Azoty S.A.

Ujednolicanie kolorystyki produktów Grupy Azoty

Niebieski, brunatny, zielony i żółty – w tej kolorystyce ujednoliconych opakowań pojawią się wkrótce produkty nawozowe Grupy Azoty. Cztery kolory, to cztery grupy produktowe, które symbolizują niezbędne elementy dla zrównoważonego rolnictwa.

– Każdy z tych elementów otrzymał swój unikatowy wygląd, kolorystykę, a także symbolikę. Całość jednocześnie układa się w spójny przekaz, charakteryzując nasze postrzeganie polskiego nowoczesnego rolnictwa pod hasłem „Grunt to Urodzaj” – mówi Sławomir Zając, dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro.

Kolor niebieski to WODA, która jest jednym z najcenniejszych zasobów naturalnych Ziemi, elementem niezbędnym do produkcji rolnej i takim będą opatrzone nawozy azotowe. Kolor brunatny to GLEBA, ukazująca zmiany klimatu i działalność człowieka, które obniżają zawartość próchnicy w glebie, znajdzie się na nawozach dwuskładnikowych. Kolor zielony to POLA, symbolizujące metody uprawy, które powinno się dostosować do warunków panujących na polu, będzie kolorystyką nawozów wieloskładnikowych. – Kolor żółty to PLON, jako wynik tworzenia przez Grupę Azoty technologii, które efektywnie wykorzystują synergizm pierwiastków i wzajemne ich oddziaływanie na roślinę, dzięki którym plony mogą być wyższe. Żółta kolorystyka opakowań znajdzie się na nawozach azotowych z siarką.

Sławomir Zając, dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro i widoczna na banerze nowa symbolika i kolorystyka opakowań nawozów Grupy Azoty
  • Sławomir Zając, dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro i widoczna na banerze nowa symbolika i kolorystyka opakowań nawozów Grupy Azoty 


Marek Kalinowski

Zdjęcie: 
Marek Kalinowski

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
13. grudzień 2024 00:02