Największe zmiany opinii konsumentów możemy zauważyć w grupie konsumentów do 34 lat włączając w to rodziny z małymi dziećmi.Pexels
StoryEditorSpożycie mięsa

Mięso poprawia swój wizerunek, zwłaszcza wśród młodych

01.11.2023., 15:00h
Pomimo że są organizacje i środowiska, które za wszelką cenę propagują dietę bezmięsną, chcąc doprowadzić do spadku spożycia mięsa. To jego spożycie nie spada, a jednocześnie jest coraz lepiej postrzegane i to przez grupę młodych konsumentów.

Zmienia się opinia publiczna na temat jedzenia mięsa. Coraz więcej młodych osób uważa, że jest ważnym elementem diety

W sierpniu 2023 roku ukazał się raport australijskiego zrzeszenia Meat & Livestock Australia‘s, który wskazał na wzrost popularności oraz poprawę wizerunku mięsa. Podobne doniesienia płyną z rocznego raportu Vion Consumer Monitor, w którym za badania opinii publicznej odpowiedzialna była firma GfK. Raporty podsumowują, w jaki sposób zmieniło się postrzeganie mięsa.

Największe zmiany opinii konsumentów możemy zauważyć w grupie konsumentów do 34 lat włączając w to rodziny z małymi dziećmi. 61% respondentów stwierdziło, że mięso jest niezbędnym elementem diety, co stanowi 4% wzrost w porównaniu do badania przeprowadzonego jesienią 2022 roku. 46% badanych do 34. roku życia zgadza się ze stwierdzeniem, że mięso jest zdrowe (w roku 2022 wskaźnik ten wynosił 38%)

Konsumenci wolą mięso od lokalnych producentów. Liczy się dla nich także dobrostan zwierząt

Raport dostarcza również bardzo cennych informacji dla producentów mięsa odnośnie nawyków zakupowych oraz potrzeb konsumentów. 75% uczestniczących w badaniu, jeśli ma możliwość, woli wybierać mięso od lokalnych producentów, a 60% z przejrzystym miejscem jego pochodzenia. Dobrostan zwierząt jest istotny dla 64% konsumentów, zaś zrównoważony rozwój wskazuje blisko 65%.

Zaobserwowano także 4% spadek istotności oznaczeń, jakie możemy znaleźć na opakowaniach (między innymi informacji o regionalnym charakterze produktu, organicznym pochodzeniu czy GMO). W tym wypadku można uznać, że jest to efekt zbyt wielu oznaczeń, jakie możemy znaleźć na wszystkich produktach spożywczych, nie tylko mięsie. Być może konsumenci stali się tym zmęczeni i nie potrafią odróżnić rzeczywistej wartości od prostych marketingowych chwytów.

Świeżość i wysoka jakość najważniejszymi czynnikami przy zakupie mięsa

Decyzje zakupowe dotyczące mięsa bazują na dwóch najważniejszych czynnikach: świeżości oraz wysokiej jakości. Kryterium ceny nie jest już tak jednoznaczne, a 70% badanych jest w stanie zaakceptować wyższą cenę, za realne przełożenie się jej na jakość produktu. Wyniki badania wskazują też na to, że jedynie 8% respondentów uważa, że jakość produktów lepiej gwarantują duże niż małe zakłady produkcyjne.

Oprac. Andrzej Rutkowski

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
28. kwiecień 2024 12:15