Dzwonek Letnia promocja - Czytaj za 1 zł Skorzystaj

r e k l a m a

Partner serwisu

Kołodziejczak: rolnicy muszą mieć silny i niezależny związek zawodowy

Paweł Mikos
Krzysztof Wróblewski
Kategoria: Wiadomości
Kołodziejczak: rolnicy muszą mieć silny i niezależny związek zawodowy
Wiadomości Wywiad
Data publikacji 08.07.2021r.

W Polsce mamy około 200 tys. aktywnych rolników, którzy prowadzą dobre gospodarstwa. Dlatego musimy mieć silny związek zawodowy i to bez żadnych państwowych subwencji – mówi Michał Kołodziejczak z AgroUnii.

r e k l a m a

Oto trzecia część wywiadu Krzysztofa Wróblewskiego, redaktora naczelnego Tygodnika Poradnika Rolniczego z Michałem Kołodziejczakiem, prezesem AgroUnii.

100 tys. rolników powinno płacić składki na związek zawodowy i szanować swój związek. Nie chodzi tu o strajki, ale aby politycy na swoim gardle czuli siłę AgroUnii. Tak, aby musieli się z rolnikami konsultować, jak ma to miejsce w USA.

— Poruszył Pan bardzo ważną kwestię. Niestety nasze państwo rozpuściło związki i organizacje, bo dla związków, które są przychylne rządom są przeznaczone środki i mogą pracować. Z resztą podobnie jak fundusze promocji żywności.  

Przeczytaj także:

Jeżeli mowa o funduszach promocji, to dla każdej branży powinny być tak wypracowane, aby środki z nich zostawały na dole u rolników, na przykład w mleczarniach. To są chłopskie grosze i rolnicy powinni decydować o ich wydatkowaniu.

r e k l a m a

– Zgadza się, to są od każdego litra czy tony chłopskie grosze pobrane. Tylko, żeby wypracować odpowiedni mechanizm podziału tych pieniędzy z funduszy promocji, to musi istnieć silny związek. A ten związek musi zatrudniać kompetentnych fachowców, którzy pracują na rzecz rolników.  Jeśli teraz mamy około 200 tysięcy aktywnych rolników, którzy prowadzą dobre gospodarstwa to nas powinno być stać na to, aby mieć silny związek zawodowy i to bez żadnych państwowych subwencji.

 

Panie Michale, krótki o na temat: do związku potrzebni są świadomi i aktywni rolnicy.

– Jak widzę reakcję ludzi i oni mówią: „A co AgroUnia zrobiła, bo ja wam dałem 100 złotych?”, to dla mnie jest to chore podejście. Bo to co udało nam jako AgroUnii zrobić przez te – uwaga! – trzy lata, to jeżeli ktokolwiek ma takie podejście, to śmiało możemy powiedzieć, że to były najlepiej zainwestowane pieniądze.  Oczywiście, błędów też nikt się nie ustrzeganie. Ale my też cały czas się uczymy. 

 

Im AgroUnia głośnie krzyczy i zacieklej broni rolników tym ma więcej wrogów. Mi jest najbardziej przykro, że ma wrogów także ze wsi. A na zakończenie, życzę Panu, aby wykreowali się silni liderzy regionalni AgroUnii.

Ten produkt może Ciebie zainteresować

Tygodnik Poradnik Rolniczy – półroczna prenumerata

Tygodnik Poradnik Rolniczy – półroczna prenumerata

Płacisz tylko

126,00 zł SPRAWDŹ

– A ja na zakończenie naszej rozmowy chciałbym bardzo podziękować „Tygodnikowi Poradnikowi Rolniczemu”, że na waszych łamach na bieżąco opisujecie wybrane działania AgroUnii. A jest wiele wydawnictw rolniczych, które nie podchodzą do nas w podobny sposób. Dlaczego? Bo jesteśmy im nie na rękę, bo walimy prawdę prosto z mostu. Wy to opisujecie i ja za to serdecznie dziękuję i będziemy prosić, żeby taka współpraca była kontynuowana. Bo związki zawodowe muszą mieć poparcie w mediach rolniczych.

 

Panie Michale, sprawa jest prosta. Hasłem Tygodnika Poradnika Rolniczego jest być zawsze po stronie rolnika, czyli po stronie AgroUnii.

 

Rozmowę spisał Paweł Mikos

Widziałeś już nasze video "Zakręcone Żniwa - Konkurs filmowy TPW"?

r e k l a m a

r e k l a m a

Partner serwisu

r e k l a m a

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody