New Holland odświeża kombajny CX 7 i CX 8. Premiera w 2026 roku
Kombajny nadal napędzane są tymi samymi sześciocylindrowymi jednostkami napędowymi FPT C9. Odmiany siódemki dysponują silnikami 7,5 l, a ósemki – 10 l. W zależności od wersji generują one od 306 do 420 KM mocy znamionowej. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Stage 5. Wersje 7 mają pięć klawiszy wytrząsacza rotorów a 8 sześć. Producent wprowadził opcję napędu gąsienicowego 24° Heavy Duty, który jest zalecany w przypadku dłuższych przejazdów po drogach. Opcjonalnym rozwiązaniem są gąsienice 24° Smarttrax z amortyzacją mechaniczną Flex oraz drugi wariant z amortyzacją hydrauliczną Terraglide, pas gąsienicy HD.
Nowe gąsienice New Holland – większa wytrzymałość i komfort na drodze
– W zależności od tego, jakie mamy uwarunkowania czy oczekiwania użytkowników oferujemy gąsienice w trzech szerokościach 610, 720 i 800 mm. W przypadku najwęższych gąsienic została wprowadzona opcja ze zwiększoną wytrzymałością, która przeznaczona jest do transportu drogowego na dłuższych odległościach i ze zwiększonymi prędkościami – mówi Artur Bednarczuk, specjalista produktowy New Holland.
Opcja ta jest oczywiście zarezerwowana dla krajów, w których kombajny mogą się poruszać po drogach publicznych z większą prędkością. W Polsce są one klasyfikowane jako pojazdy wolnobieżne, więc ich prędkość będzie fabrycznie ograniczana do 25 km/h.
Hydraulika na wyższym poziomie – lepsza wydajność i trwałość
CX 7/8 otrzymał także siłowniki o większej średnicy obniżające ciśnienie w układzie hydraulicznym, co przekłada się na lepszą wydajność podnoszenia hedera. Dodatkowo niższe obciążenie obwodu hydraulicznego ma przełożyć się na większą trwałość układu hydraulicznego. Jako wyposażenie opcjonalne zostały przewidziane siłowniki podnoszenia przenośnika pochyłego o średnicy 85 mm.
– W tym rozwiązaniu, co jest oczywiście zaletą, mamy większą średnicę roboczą tłoka, co powoduje obniżenie ciśnienia. Rozwiązanie to poprawia również zdolności podnoszenia hedera przez maszyny – wyjaśnia Artur Bednarczuk.
Nowa stalowa konstrukcja – koniec z plastikowymi osłonami
W nowym roku modelowym w kombajnach CX 8.7, 8.8 i 8.90 plastikowe pokrywy rozrzutnika plew zostaną zastąpione pokrywami stalowymi. Ich zadaniem będzie zapewnienie większej odporności na zużycie w trudnych warunkach. Płyty osłonowe ze stali będzie można również zamówić do wcześniej wyprodukowanych modeli.
– Zostało to wprowadzone ze względu na zwiększenie wytrzymałości rozrzutnika. Plastikowe pozostaną stożki na tarczach. Wymiana w starszych modelach jest możliwa z racji pełnej kompatybilności – tłumaczy Artur Bednarczuk.
